УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Харківській області

» Прес-центр » новини » Маршрут Харків – Дніпро – Запоріжжя (М-29, M-04, M-18) став одним із пріоритетних об’єктів, які будуть оновлені за рахунок приватних інвестицій в рамках Першої програми державно-приватного партнерства

Маршрут Харків – Дніпро – Запоріжжя (М-29, M-04, M-18) став одним із пріоритетних об’єктів, які будуть оновлені за рахунок приватних інвестицій в рамках Першої програми державно-приватного партнерства

Дороги світового рівня: Україна залучатиме у розвиток дорожньої інфраструктуру приватні інвестиції

29 жовтня 2020 року відбулась презентація спільного проєкту Мінінфраструктури, Укравтодору, Світового банку та Міжнародної фінансової корпорації в Україні. Він впроваджує нові інструменти для залучення приватних інвестицій у дорожню галузь країни.

Експерти Світового банку та Міжнародної фінансової корпорації за підтримки Global Infrastructure Facility запропонували модель державно-приватного партнерства, за якою приватний інвестор бере на себе зобов’язання оновлювати та розвивати існуючу дорогу. При цьому з Дорожнього фонду будуть виділятися кошти на підтримку інвестора – за умов дотримання ним усіх зобов’язань щодо якості утримання дороги.
Подібна модель схожа на взаємовідносини держави з підрядниками у напрямі експлуатаційного утримання. Однак окрім заходів зі збереження доріг у рамках проєкту будемо й ремонтувати ділянки. Таких передбачено 61%.

Світовий банк, спільно з Укравтодором та Міністерством інфраструктури, визначили пріоритетні об’єкти, які стануть першою частиною програми :
▪ Ділянка дороги М-03 від Борисполя до Полтави
▪ Частина дороги М-06 від Києва до Рівного
▪ Маршрут від Дніпра до Кривого Рогу та Миколаєва (М-04, Н-11)
▪ Маршрут Ягодин – Ковель – Луцьк (М-07, М-19)
Маршрут Харків – Дніпро – Запоріжжя (М-29, M-04, M-18)
▪ Частина дороги М-14 від Херсону до Миколаєва

Ціль проєкту – не просто підтримувати дороги у хорошому стані, але підвищити їх безпекові характеристики. Очікується поява нових обходів населених пунктів, дворівневих переходів, сучасних розв’язок, освітлення на всій протяжності доріг тощо. Тобто майже 1500 км державних доріг вже найближчим часом за якістю та продуманістю вийдуть на світовий рівень.

«Ми вже закладаємо більший бюджет на утримання доріг на 2021 рік, переглядаємо усі проєктні рішення – не тільки з точки зору якості дорожнього полотна та безпеки дорожнього руху, але і розвитку придорожньої інфраструктури. А завдяки участі приватних інвесторів ми очікуємо отримати дороги, які будуть не тільки якісними, але й досконалими з точки зору безпеки, комфорту, управління рухом» – коментує Олександр  Кубраков, Голова Укравтодору.