УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Харківській області

» Прес-центр » новини » Цього тижня на кільцевій дорозі розпочато влаштування композитної арматури в асфальтобетон на ділянках М-03: що це і для чого?

Цього тижня на кільцевій дорозі розпочато влаштування композитної арматури в асфальтобетон на ділянках М-03: що це і для чого?

А ви знаєте що асфальтобетон теж армується?  Зараз покажемо, як влаштовують арматуру в асфальтобетон

Укладання арматури (геосинтетичних матеріалів) між шарами асфальтобетону веде до мінімізації дефектів дорожнього покриття, підвищення несучої здатності і запобігає розвитку тріщин. Цього тижня розпочато роботи з використання армуючих геосинтетичних матеріалів (АСМ) та георешіток з композитної арматури на Харківській кільцевій дорозі (ділянки дороги, які уміщуються з  міжнародною автомобільною дорогою М-03).

 

 

Що таке армуючі геосинтетичні матеріали (АСМ) та георешітки з композитної арматури і для чого вони потрібні?

Армуючий синтетичний матеріал – синтетичний матеріал, який використовують для  армування шарів нежорсткого дорожнього одягу у вигляді геоґраток, геотекстилю чи геокомпозиту на основі полімерів, який використовують для армування шарів нежорсткого дорожнього одягу.

Мета застосування армувальних синтетичних матеріалів (АСМ) перерозподіл зусиль в конструкції дорожнього одягу для підвищення живучості і запобігання тріщиноутворення в асфальтобетонних шарах, підвищення несучої здатності та збільшення строку служби конструкції в цілому, а також для запобігання проявлення відображених тріщин в покритті натріщинувато-блочній основі (плитах). Завдяки застосуванню АСМ в пакеті асфальтобетонних шарів досягається зменшення колійності, зменшення тріщиноутворення від втоми.

Композитна арматура (композитні георешітки)  – це майже завжди сукупність розпушеності волокон (рівниці, ровінгу, як проміжний етап у ткацькому виробництві) і полімерних, як правило, термореактивних, епоксидних смол. Зовні вона схожа з аналогічною сталевими арматурами. Являє собою нарізані прямолінійні прути або скорочення в бухту довгі канати (під майбутню нарізку), з нанесеними характерними періодичними поперечними ребрами, що служать для збільшення надійності її зчеплення з бетоном.

Довгий час в будівельних технологіях традиційної сталевої арматури практично не було альтернативи. Але прогрес не стоїть на місці, в багатьох областях інжинірингу різноманітні композитні матеріали все наполегливіше витісняють звичний метал. Не залишилася осторонь і будівельна індустрія, де давнє монопольне становище залізної арматури на сьогодні істотно підірвано арматурами композитного походження.

Незважаючи на наявність періодичних ребер, звичайна композитна арматура відрізняється деякою поверхневою «слизкістю», яка виражається в зниженому зчепленні (адгезію) з бетоном (близько 80% від рівня сталевих арматурних прутів). Для усунення даного недоліку, випускаються композитні арматури з фінішним покриттям кварцовим піском, які мають 100% якість зчеплення з бетономабо асфальтобетонним покриттям.

Нагадаємо, що на кінець квітня місяця на Об’їзній дорозі навколо м. Харків влаштовано 16 км дорожнього покриття у вирівнюючому (першому) шарі та відфрезеровано 33,2 км старого покриття.